На початку війни ЗМІ писали про жінок-благодійниць та волонтерок, нині — знову про освітянок та лікарок

Такі результати моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних медіа Черкаського регіону. На початку квітня моніторинг показав значне превалювання жінок як благодійниць та волонтерок. Моніторинг, проведений на початку червня, засвідчив переважання жінок у тематиках освіти та медицини – так, як це було у період до початку війни.

За результатами моніторингу районних ЗМІ Черкащини, що тривав протягом 7-13 лютого 2022 року, у друкованих ЗМІ експертки (ті, хто коментували, кого цитували) превалювали у сферах політики, культури, медицини, соцполітики, розваг та у рубриці «інше». Героїні (про кого згадували) – у темах економіки, культури, медицини, війни, розваг. У інтернет-виданнях експертки превалювали у  сферах освіти, культури, розваг та у рубриці «інше». Героїні – у рубриці медицини.

Моніторинг районних ЗМІ  за 6-12 квітня 2022 року виявив 100% експерток у публікаціях та освітню та медичну тематику. Стільки ж героїнь виявлено у публікаціях, які відносяться до рубрики «інше». У інтернет-ЗМІ абсолютного превалювання жінок як експерток та героїнь не виявлено. 92% експерток моніторинг виявив у тематиці освіти, у ній же виявлено 83% героїнь.

Водночас у публікаціях друкованих ЗМІ на військову тематику 14% експерток та 43% героїнь. У інтернет-ЗМІ їх, відповідно, 20% та  17%. У публікаціях друкованих ЗМІ  на тему волонтерства — 57% експерток та 45% героїнь. Відповідно, у  публікаціях на цю тему у інтернет-ЗМІ, 50% експерток та 44% героїнь.

Щодо військової тематики, то  у квітні і червні кількість публікацій була приблизно однаковою —  82 (33 у друкованих ЗМІ та 49 – у інтернет-ЗМІ) та 86 відповідно (51 у друкованих ЗМІ та 35 – у інтернет-ЗМІ). Проте у червні, нарівні з темами волонтерства та війни, зростає число експерток та героїнь у  інших тематиках  — політики, економіки, освіти, медицини.  З початком війни гендерні акценти у районних ЗМІ Черкащини змінилися, але протягом її перебігу вони почали набувати довоєних.

Подекуди траплялися стереотипні висловлювання. Наприклад, у публікації «Перехожі усміхалися і це було так приємно» респондент 56 років розповідає про свою дружину: «Моя молода бабуся струнка, стежить за собою. Я навіть нагадую їй, щоб підфарбувала війки.» Також у публікації «Сміла.ua» читаємо: «За освітою ця молода леді практичний психолог».

У лютому  усі разом моніторингові видання за час дослідження вжили 30 маскулінітивів — на фоні 62 фемінітивів.  За квітневий період моніторингу локальні інтернет-ЗМІ вжили у своїх публікаціях  52  фемінітиви та 32 маскулінітиви. Тобто, за 2 періоди моніторингу кількість маскулінітивів та фемінітивів практично однакова. І дуже відрадно, що червневий період моніторингу виявив значне зростання кількості фемінітивів та зниження маскулінітивів — усі  разом видання вжили 75 фемінітивів – на фоні 22 маскулінітивів.

Порівняно з 2020 роком, у 2022 кількість фемінітивів у публікаціях черкаських медіа зросла вдвічі – з 39% до 66%. А загальний сумарний Індекс гендерної чутливості з 36% у 2020 році до 49% у 2022 р. Незважаючи на важкі обставини існування, помітний очевидний прогрес.

Оставьте ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *